הקמת עסק במודל זכיינות


איש עסקים בודק חוזה זכיינות

מודל הזכיינות מתבסס על מערכת יחסים בין החברה המזכה (בעל הזיכיון) לבין הזכיין, שהוא בדרך כלל יזם עצמאי שמעוניין להקים עסק משלו על ידי רכישת הזכות להשתמש בסימן המסחרי של בעל הזיכיון. הקמת עסק במודל זכיינות היא מועילה עבור שני הצדדים כפי שניתן לראות בכתבה שלנו היום.

היתרון של בעל הזיכיון:

  • כאשר חברה מגיעה לשלב מסוים, בעלי החברה מתחילים לחשוב על ההתפתחות העתידית שלה. אם בעבר אנשי עסקים נהגו להוציא כסף כדי לפתוח עסקים או סניפים חדשים, כיום הם מעדיפים לפעמים להרוויח על ידי מכירת זיכיון וקבלת ריבית חודשית מרשימה מהזכיינים של החברה.
  • מודל הזכיינות מתפתח בדפוס מסוים שאין בו כמעט אפשרות להפסד כספי, כך שחברות מזכות לא מפחדות ליצור רשת גדולה של חברות זכייניות. יתר על כן, בצורה כזו, הם יכולים לפרסם עוד יותר את המותג שלהם בשוק.
  • הזכיין יכול להיות לא רק מקומי, אלא גם זר, מה שמרחיב את היקף ההשפעה על לקוחות פוטנציאליים. החברה יכולה להיות מוקמת בחו"ל, אך לקדם את המוצרים שלה במדינות אחרות ללא השקעה כספית משמעותית מצדה.

היתרונות של הזכיין:

  • הזיכיון הוא לא תמיד זול יותר מאשר פתיחת עסק עצמאי משלך, אבל הוא בהחלט מבטיח רווחים גדולים יותר – במיוחד אם הזכיין עובד עם חברות גדולות. הקמת עסק במודל זכיינות מבוסס היטב מבטיחה לרוב אחוזי הצלחה גבוהים והחזר מהיר של הכספים שהושקעו.
  • החברה המזכה תמיד מספקת חומרים לימודיים, סדנאות והדרכות המסייעות לזכיינים להיכנס לכל הניואנסים של עתיד החברה, כך שיש אפשרות להיות זכיין אפילו ללא השכלה מיוחדת בתחום מנהל העסקים.
  • מודל הזכיינות מעצם טבעו כרוך בתמיכה מתמשכת מצד בעל הזיכיון. אם אתם נתקלים בקשיים, ניתן רוב הזמן לפנות עם שאלות ובקשות לעזרה.
  • מודל הזיכיון ימנע מכם תחרות עם חברות אחרות, שגם הן מבוססות על זיכיון של אותה חברה. זאת מכיוון שבעת נתינת זיכיון, החברה המזכה מגדירה גבולות טריטוריאליים ברורים לפעילות של הזכיינים.

חסרונות במודל הזכיינות

זכיינות היא מודל של עשיית עסקים, שבו החברה המזכה מפחיתה באופן משמעותי את העלויות שלה לפיתוח והקידום של המותג שלה. ארגון רשת של זיכיון הוא הרבה יותר זול מאשר יצירת חברות בנות או הקמת עסקים חדשים. מצד שני, ההחזרים הכספיים מהזכיין הם נמוכים יותר גם כן. יתר על כן, המוניטין הרע שיכול ליצור זכיין אחד של החברה, יכול להטיל צל על המוניטין של המותג כולו ולהוריד את הביקוש למוצרי החברה.

מצד הזכיינים, ניתן לציין, שבנוסף לאובדן העצמאות שלהם, הם נדרשים לבצע תשלומים חודשיים של תמלוגים לחברה המזכה וגם להשתתף בהוצאות הפרסום. המוניטין שלהם תלוי לחלוטין בדמותה של החברה המזכה. אם היא מחליטה פתאום למכור את העסק או לפשוט את הרגל, הזכיין יישא גם הוא בתוצאות.

יחד עם כל החסרונות, זכיינות היא עדיין מודל פופולארי מאד לעשיית עסקים. אנו באתר רק תבקש לעסקים יכולים לספק לך מידע נוסף על מודל הזכיינות ולהציע לך ייעוץ של מומחים מובילים בתחום ללא שום עלות או התחייבות. השאר את הפרטים שלך באתר שלנו ואנו נדאג שהנציגים הטלפוניים שלנו יחזרו אליך בהקדם האפשרי.